Профіль освітньо-професійної програми
Освітня кваліфікація – Магістр музичного мистецтва
Спеціальність – 025 Музичне мистецтво
Академічна кваліфікація:
магістр музичного мистецтва
Професійна кваліфікація:
- Викладач вищого навчального закладу, концертмейстер, артист-соліст-інструменталіст;
- Викладач вищого навчального закладу, артист (оркестру, ансамблю), артист-соліст-інструменталіст
(1 рік, 10 місяців)
|
Тип диплому та обсяг програм |
Одиничний ступінь, 120 кредитів ЄКТС |
Вищий навчальний заклад |
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини |
Акредитаційна інституція |
Національна агенція забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації |
Програма впроваджується у 2016 році |
Рівень програми |
FQ – EHEA – перший цикл, QF-LLL – 6 рівень,
HPK – 6 рівень. |
|
а |
Мета програми |
|
Набуття академічної та професійної кваліфікації для здійснення виконавської професійної та навчальної діяльності у спеціалізованих навчальних закладах. Керівництво творчими колективами; організація навчально-виховного процесу з музики у професійних навчально-виховних закладах. |
|
б |
Характеристика програми |
1 |
Предметна область, напрям |
Зміст теоретичних знань: педагогіка і психологія вищої школи, еволюція художніх стилів у мистецтві, основи сценічно-виконавської майстерності, методика викладання фахових дисциплін у ВНЗ.
Цикл загальної підготовки – 40 кредитів
Гуманітарна підготовка – 6 кредитів
Фундаментальна підготовка – 34 кредити
Цикл професійної підготовки – 35 кредитів
Психолого-педагогічна підготовка – 16 кредитів
Науково-предметна підготовка – 19 кредитів
Дисципліни вільного вибору студента – 30 кредитів
Вибір за блоками:
Блок 1 – 30 кредити
Блок 2 – 30 кредити
Практична підготовка – 12 кредитів
Атестація (кваліфікаційна робота) – 3 кредити |
2 |
Фокус програми: загальна/спеціальна |
Професійна освіта за предметною галуззю «Культура і мистецтво» (музичне мистецтво) |
3 |
Орієнтація програми |
Професійна – поглиблення теоретичних знань і набуття фахових умінь з музичного мистецтва та його викладання у професійних навчально-виховних закладах |
4 |
Особливості програми |
Обов’язковість проходження педагогічної і концертно-виконавської практик та підготовка випускної кваліфікаційної роботи у формі виконання теоретико-методичної письмової роботи та концертної програми з фаху. |
|
в |
Працевлаштування та продовження освіти |
1 |
Працевлаштування |
Сфера працевлаштування – професійні навчально-виховні заклади.
Професійні назви робіт: викладач вищого навчального закладу, концертмейстер, артист-соліст-інструменталіст, артист (оркестру, ансамблю). |
2 |
Продовження освіти |
Продовження навчання на другому рівні вищої освіти. Набуття кваліфікації за іншими предметними спеціалізаціями в системі післядипломної освіти.
Продовження навчання в аспірантурі без відриву від виробництва.
Допуск до професії – наявність академічної і професійної кваліфікації, підтверджена документом про вищу освіту. |
|
г |
Стиль та методика навчання |
1 |
Підходи до викладання та навчання |
Компетентнісний – формування педагогічної та художньо-творчої компетентності.
Контекстний – імітування уявних та реальних ситуацій навчально-виховного процесу в професійних навчально-виховних закладах.
Акмеологічний – формування художньо-педагогічної та художньо-творчої майстерності.
Комплексне використання проблемних, евристичних та практично-творчих методів навчання у процесі академічної й самоосвітньої діяльності. |
2 |
Система оцінювання |
Усні та письмові екзамени, фахові творчі випробування, заліки, захист практик та кваліфікаційної роботи.
Атестація здійснюється у формі: захисту магістерської роботи;
комплексного кваліфікаційного екзамену за спеціалізацією:
- Виконання магістерської концертної програми з фаху та диригування оркестром
- Виконання магістерської концертної програми з фаху та концертмейстерський клас.
Вимоги до магістерської роботи
Кваліфікаційна робота за спеціальністю 025 (Музичне мистецтво) під керівництвом кваліфікованого викладача самостійно виконується здобувачем ступеня магістра й захищається перед екзаменаційною комісією.
Після перевірки на плагіат кваліфікаційна робота у відкритому доступі оприлюднюється на сайті підрозділу ВНЗ. За результатом успішного захисту, здобувач може отримати від екзаменаційної комісії рекомендацію для вступу в аспірантуру.
Вимоги до комплексного кваліфікаційного екзамену. Єдиний комплексний кваліфікаційний екзамен повинен забезпечити перевірку якості виконавських умінь з фаху та концертмейстерського класу. |
|
д |
Програмні компетентності |
1 |
Загальні |
Загальні
- Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями впродовж життя.
- Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
- Здатність до системного мислення, аналізу й синтезу з метою виявлення професійних проблем та пошуку ефективних способів їх розв’язання.
- Здатність проводити дослідження на сучасному рівні.
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
- Здатність спілкуватися іноземною мовою.
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- Здатність розробляти новітніпроекти й управляти ними.
- Здатність до самоаналізу, самооцінки, самокритичності, самореалізації й самовдосконалення.
- Здатність працювати в команді й уміння толерантної міжособистісної взаємодії.
- Навички здійснення безпечної діяльності.
- Здатність соціально, відповідально й свідомо мотивувати людей, рухатися до спільної мети.
- Цінування та повага різноманітності та мультикультурності, усвідомлення гендерних проблем.
- Здатність спілкуватися й діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
- Здатність реалізовувати стратегію сталого розвитку щодо екологізації суспільної свідомості та економіки з метою збалансованого соціально економічного та екологічного розвитку суспільства.
|
2 |
Фахові |
- Застосування професійно-профільованих знань у репетиційній, концертній, педагогічній, науково-дослідницькій роботі.
- Використання нормативних документів в концертній, диригентській, навчально-педагогічній та науково-дослідницькій роботі.
- Знання основних шліхів пошуку виконавських засобів втілення художнього образу у виконавській, педагогічній діяльності.
- Використання знання педагогічного репертуару в педагогічній діяльності.
- Використання професійно-профільованих знань у виконавській, педагогічній, науково-дослідницькій діяльності.
- Використання професійно-профільованих знань та практичних навичок з гри на музичному інструменті для здійснення професійної діяльності.
- Використання професійно-профільованих знань та практичних навичок з сольфеджіо, гармонії, аналізу музичних творів для виробничої діяльності.
- Використання теоретичних знань та володіння музичним матеріалом різних епох для виконавської, педагогічної, науково-дослідницької роботи.
- Використання професійно-профільованих знань і практичних навичок оркестрової, ансамблевої гри для професійної діяльності.
- Використання практичних навичок з інструментознавства для виконавської діяльності.
- Використання професійно-профільованих знань і навичок з оформлення документації навчально-виховного процесу, управління навчальним закладом і роботі з творчими колективами.
- Використання професійно-профільованих знань і навичок при вихованні та навчанні музикантів, у процесі формування естетичних поглядів, тенденцій та художніх смаків.
- Використання знань, умінь і навичок зі спеціалізованих професійних дисциплін у процесі рішення практичних завдань.
- Використання комп’ютерних технологій в практичному втіленні професійних знань і умінь.
|
|
е |
Програмні результати навчання |
|
Знання:
артист, соліст, інструменталіст:
- Передові технології і стратегії з формування духовності, дійсну сутність взаємин культури і мистецтва, культури і цивілізації, культури і інструментальної музики.
- Теорію та практику виконавської майстерності.
- Основи інтерпретації музичних творів, стилістичні засоби втілення авторських та власних інтерпретаторських задумів, знання з історії та сучасного розвитку інструментального мистецтва.
- Найкращі зразки музичного мистецтва, концертного репертуару, народної творчості.
- Кращі традиції української та провідних світових виконавських шкіл.
- Духовно-просвітницьку діяльність у мистецькій сфері.
- Соціальні проблеми розвитку суспільства в контексті формування естетичних смаків людства, української нації та її гідності.
- Сучасні державні нормативні документи, постанови з питань розвитку суспільства, культури і мистецтва, науки й освіти України.
керівник оркестру та ансамблю:
- Особливості та специфіку оркестрового (ансамблевого) виконавства.
- Методику роботи з оркестром (ансамблем).
- Основи інструментознавства, аранжування.
- Відповідний виконавський репертуар, що включає твори різних епох, жанрів та стилів.
- Професійну методику роботи з творчими колективами.
- Основні стильові напрямки та процеси розвитку української та світової культури минулого та сучасності.
- Стилі, жанри, напрямки, особливості та закономірності музичного процесу.
викладач ВНЗ ІІІ-ІV рівня акредитації:
- Цілі, завдання, зміст, форми, методи і засоби навчання у сфері музичної освіти.
- Методику викладання.
- Педагогічний репертуар.
- Основи психології та педагогіки.
- Основні принципи планування навчально-виховного процесу та ведення навчальної документації, форми контролю.
- Основні стильові напрямки та процеси розвитку української та світової культури минулого та сучасності.
- Стилі, жанри, напрямки, особливості та закономірності музичного процесу.
артист оркестру, ансамблю:
- Особливості та специфіку оркестрового (ансамблевого) виконавства.
- Методи самостійної роботи над оркестровою, ансамблевою партитурою.
- Відповідний виконавський репертуар, що включає твори різних епох, жанрів та стилів.
- Професійні навички володіння відповідною професією.
- Техніки, прийоми, методики виконавського мистецтва.
- Стилі, жанри, напрямки, особливості та закономірності музичного процесу.
концертмейстер:
- Особливості та специфіку інструментального та вокального виконавства (сольного, ансамблевого, оркестрового, хорового тощо).
- Методи самостійної роботи над музичним твором.
- Основи теоретичного та історичного музикознавства.
- Загальні процеси української та світової виконавської культури.
- Специфіку вокального, хорового, інструментального мистецтва.
- Специфіку фізіологічних, психологічних спроможностей, діапазон, артикуляцію артистів-вокалістів, інструменталістів.
диригент:
- Методику і зміст роботи з оркестром, ансамблем.
- Оркестрові особливості партитури.
- Оркестровий репертуар сучасності та минулого.
- Принципи і засоби художнього втілення авторського замислу, основи інтерпретації.
- Сукупність диригентських прийомів, навичок, методик у роботі з творчими колективами.
- Основні стильові напрямки та процеси розвитку української та світової культури минулого та сучасності.
- Стилі, жанри, напрямки, особливості та закономірності музичного процесу.
Уміння:
- Створювати виконавську концепцію музичного твору.
- Оволодівати основами методології історичного і теоретичного музикознавства.
- Аналізувати сучасний стан музичної практики та нові досягнення в галузі теоретичного, історичного музикознавства, виконавської та педагогічної практики.
- Оволодівати теоретичним багажем з обраної галузі музикознавства, відповідним науковим апаратом та логікою мислення.
- Формувати власний репертуар.
- Засвоювати нові знання, самовдосконалюватися, здійснювати ефективну комунікаційну взаємодію у подальшій виконавській, педагогічній, науково-дослідницькій діяльностях.
- Придбання необхідного музичного світогляду.
- Організовувати поетапно навчальний та репетиційний процес: постановка завдання, самостійна робота, корегування діяльності,контроль та оцінювання її результатів.
Комунікація:
- Здатний до вироблення ефективних комунікативних стратегій у професійній діяльності.
- Здатний організувати ефективну співпрацю в учнівському та педагогічному колективах.
- Здатний до міжособистісної взаємодії за принципами толерантності, діалогу й співпраці.
- Здатний налагоджувати контакти з учнями, які мають особливі освітні потреби.
- Здатний до міжкультурної комунікації засобами образотворчого мистецтва.
- Здатний до спілкування за допомогою синтезу мистецтв.
- Здатний до інтеракції за допомогою інформаційних технологій.
Автономія і відповідальність:
- Здатний учитися впродовж життя.
- Здатний до постійного професійного самовдосконалення.
- Здатний до самоактуалізації й творчої самореалізації.
- Здатний до самоорганізації у професійній діяльності.
- Здатний створювати рівноправне й справедливе навчально-виховне середовище, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їхніх освітніх потреб.
|