Профіль освітньо-професійної програми
Освітня кваліфікація – Магістр освіти
Спеціальність – 014.12 Середня освіта. Образотворче мистецтво.
Академічна кваліфікація: магістр освіти
Професійна кваліфікація: вчитель образотворчого мистецтва.
|
Тип диплому та обсяг програм |
Одиничний ступінь, 120 кредитів ЄКТС |
Вищий навчальний заклад |
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини |
Акредитаційна інституція |
Національна агенція забезпечення якості вищої освіти |
Період акредитації |
Програма впроваджується у 2016 році |
Рівень програми |
FQ-EHEA-другий цикл, QF-LLL- 7 рівень,
НРК – 7 рівень |
|
а |
Мета програми |
|
Набуття академічної та професійної кваліфікації для навчання образотворчому мистецтву в середній школі. |
|
б |
Характеристика програми |
1 |
Предметна область, напрям |
Зміст теоретичних знань: педагогіка і психологія середньої освіти, теорія рисунку, живопису, композиції та етнодизайну.
Цикл загальної підготовки – 41 кредит
Гуманітарна підготовка –13 кредитів
Фундаментальна підготовка –28кредитів
Цикл професійної підготовки –28 кредитів
Психолого-педагогічна підготовка –14 кредитів
Науково-предметна підготовка –14 кредитів
Дисципліни вільного вибору студента – 60 кредитів
Вибір за блоками:
Блок 1 – 30 кредитів
Блок 2 – 30 кредитів
Практична підготовка – 12 кредитів
Атестація (кваліфікаційна робота) –9 кредитів |
2 |
Фокус програми: загальна/спеціальна |
Середня освіта (профільна школа) за предметною галуззю «Мистецтво» (образотворче) |
3 |
Орієнтація програми |
Професійна – поглиблення теоретичних знань і набуття фахових умінь з образотворчого мистецтва та його викладання у профільній школі |
4 |
Особливості програми |
Обов’язковість проходження навчально-виробничої і навчально-творчої практик та підготовка випускної кваліфікаційної роботи у формі виконання теоретико-методичної письмової роботи та відповідного художнього твору в матеріалі. |
|
в |
Працевлаштування та продовження освіти |
1 |
Працевлаштування |
Сфера працевлаштування – заклади середньої освіти.
Професійні назви робіт: учитель загальноосвітнього навчального закладу; викладач спеціалізованої та профільної школи; організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми середнього й старшого шкільного віку; педагог-організатор. |
2 |
Продовження освіти |
Продовження навчання на другому рівні вищої освіти. Набуття кваліфікації за іншими предметними спеціалізаціями в системі післядипломної освіти.
Продовження навчання в аспірантурі без відриву від виробництва.
Допуск до професії – наявність академічної і професійної кваліфікації, підтверджена документом про вищу освіту. |
|
г |
Стиль та методика навчання |
1 |
Підходи до викладання та навчання |
Компетентнісний – формування педагогічної та художньо-творчої компетентності.
Контекстний – імітування уявних та реальних ситуацій навчально-виховного процесу в закладах середньої освіти.
Акмеологічний – формування художньо-педагогічної та художньо-творчої майстерності.
Комплексне використання проблемних, евристичних та практично-творчих методів навчанняу процесі академічної й самоосвітньої діяльності. |
2 |
Система оцінювання |
Усні та письмові екзамени, фахові творчі випробування, заліки, захист практик та кваліфікаційної роботи.
Атестація здійснюється у формі: комплексного кваліфікаційного екзамену з педагогіки, психології та методики викладання образотворчого мистецтва; захисту випускної кваліфікаційної роботи.
Вимоги до кваліфікаційної роботи
Кваліфікаційна робота за спеціальністю 014.12 (Середня освіта. Образотворче мистецтво) під керівництвом кваліфікованого викладача самостійно виконується здобувачем ступеня магістра й захищається перед екзаменаційною комісією.
Кваліфікаційна робота має подвійну форму: теоретична науково-методична частина (письмова робота) та виконання відповідної художньо-творчої продукції (картини, графічні аркуші, вироби декоративного мистецтва тощо).
Після перевірки на плагіат кваліфікаційна робота у відкритому доступі оприлюднюється на сайті підрозділу ВНЗ. За результатом успішного захисту, здобувач може отримати від екзаменаційної комісії рекомендацію для вступу в аспірантуру.
Вимоги до комплексного кваліфікаційного екзамену. Єдиний комплексний кваліфікаційний екзамен повинен забезпечити перевірку якості підготовки з педагогіки, психології та методики викладання образотворчого мистецтва. |
|
д |
Програмні компетентності |
1 |
Загальні |
- Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями впродовж життя.
- Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
- Здатність до системного мислення, аналізу й синтезу з метою виявлення професійних проблем та пошуку ефективних способів їх розв’язання.
- Здатність проводити дослідження на сучасному рівні.
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
- Здатність спілкуватися іноземною мовою.
- Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- Здатність розробляти новітніпроекти й управляти ними.
- Здатність до самоаналізу, самооцінки, самокритичності, самореалізації й самовдосконалення.
- Здатність працювати в команді й уміння толерантної міжособистісної взаємодії.
- Навички здійснення безпечної діяльності.
- Здатність соціально, відповідально й свідомо мотивувати людей, рухатися до спільної мети.
- Цінування та повага різноманітності та мультикультурності, усвідомлення гендерних проблем.
- Здатність спілкуватися й діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
- Здатність реалізовувати стратегію сталого розвитку щодо екологізації суспільної свідомості та економіки з метою збалансованого соціально-економічного та екологічного розвитку суспільства.
|
2 |
Фахові |
- Здатність володіти термінологією образотворчого мистецтва.
- Здатність розкривати загальну структуру і взаємозв’язок різних видів образотворчого мистецтва, уміти практично виконувати роботу в різних техніках образотворчого мистецтва.
- Здатність характеризувати особливості розвитку мистецтва в різні історичні епохи.
- Здатність характеризувати та визначати приналежність твору до тієї чи іншої історичної доби розвитку мистецтва.
- Здатність застосовувати сучасні методи дослідження для виконання авторської художньо- творчої роботи.
- Здатність до перенесення системи знань з образотворчого мистецтва у площину шкільного навчального предмету «Образотворче мистецтво», уміння структурувати навчальний матеріал.
- Здатність чітко і логічно відтворювати базові знання з циклу дисциплін образотворчого мистецтва; оцінювати нові відомості та інтерпретації у контексті формування в учнів цілісної картини розвитку мистецтва протягом історії людства.
- Здатність застосовувати загальну модель процесу навчання образотворчому мистецтву для планування та організації навчально-виховного процесу при вивченні образотворчого мистецтва.
- Здатність до проектування власної діяльності при навчанні образотворчому мистецтву учнів середньої загальноосвітньої школи та спеціалізованої і профільної шкіл.
- Здатність здійснювати добір підходів, форм, методів, прийомів і засобів навчання образотворчому мистецтву, спрямованих на розвиток творчих здібностей учнів.
- Здатність формувати в учнів предметні (спеціальні) уміння.
- Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з образотворчого мистецтва.
- Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології, у тому числі й інформаційні, для забезпечення якості навчально-виховного процесу в середніх загальноосвітніх закладах, спеціалізованих і профільних школах.
- Здатність безпечного використання розчинників, лаків та різних хімічних речовин у процесі виконання художніх творів.
- Здатність до продукування об’єктивно-ціннісних художніх творів.
- Здатність до неперервного збагачення художньо-методичного та художньо-творчого досвіду.
- Здатність до синтезу мистецтв у процес професійної діяльності
|
|
е |
Програмні результати навчання |
|
Знання:
- Знає термінологію образотворчого мистецтва.
- Знає основні й допоміжні поняття художньої педагогіки.
- Знає методологічні засади художньо-естетичного розвитку школярів.
- Знає методику викладання образотворчого мистецтва у загальноосвітній школі.
- Знає особливості й специфіку організації уроків з образотворчого мистецтва.
- Знає й розуміє основні концепції, теорії та загальну структуру образотворчого мистецтва.
- Знає класифікацію видів, жанрів образотворчого мистецтва.
- Знає історію зарубіжногой українського образотворчого мистецтва.
- Знає особливості основних напрямівобразотворчого мистецтва.
- Знає тенденцію розвитку світового й національного образотворчого мистецтва.
- Знає теоретичні основи рисунку, живопису, композиції, декоративно-прикладного мистецтва та етнодизайну.
- Знає технологію роботи різними графічними, пластичними і живописними матеріалами.
- Знає специфіку сучасного поліграфічного процесу.
- Знає особливості типографіки та фотомиситецтва.
- Знає основні теоретичні положення психології художньої творчості.
- Знає основні положення педагогіки та психології профільної школи.
- Знає основні теоретичні положення художньої та музейної педагогіки.
- Знає особливості роботи на пленері.
- Знає українську та іноземну мову.
- Знає основи мовної комунікації.
Уміння:
- Уміє самостійно проводити уроки образотворчого мистецтва, вибирати й застосовувати продуктивні технології, методи, прийоми, форми та засоби навчання.
- Уміє практично застосовувати сучасні художні матеріали у роботі.
- Уміє виконувати творчі роботи в різних художніх техніках.
- Уміє оформляти роботи, організовувати і проводитихудожню виставку.
- Уміє проводити екскурсію в музеях і на виставках.
- Уміє аналізувати художні твори за різними критеріями.
- Уміє організовувати і проводитипозакласну роботу.
- Уміє виконувати плакатно-шрифтові роботи.
- Уміє працювати з різними комп’ютерно-графічними редакторами.
- Уміє створювати предмети ужиткового мистецтва й декорувати їх.
- Уміє використовувати етнічні мотиви в проектній роботі.
- Уміє використовувати креативні технології навчання образотворчому мистецтву.
- Володіє майстерністю рисунку, живопису, композиції.
- Уміє продукувати художні твори, що мають об’єктивну цінність.
- Уміє адекватно оцінити навчальні досягнення учнів з образотворчого мистецтва.
- Володіє основами художньої фотографії.
- Володіє основами професійної культури, здатний до підготовки та редагування текстів професійного змісту державною мовою.
- Володіє іноземною мовою на рівні, необхідному для роботи з науково-методичною літературою.
- Здатний забезпечувати охорону життя і здоров’я учнів у навчально-виховному процесі та позаурочній діяльності.
- Володіє інформаційно-комунікаційними технологіями.
Комунікація
- Здатний до вироблення ефективних комунікативних стратегій у професійній діяльності.
- Здатний організуватиефективну співпрацю в учнівському та педагогічному колективах.
- Здатний до міжособистісної взаємодії за принципами толерантності, діалогу й співпраці.
- Здатний налагоджувати контакти з учнями, які мають особливі освітні потреби.
- Здатний до міжкультурної комунікації засобами образотворчого мистецтва.
- Здатний до спілкування за допомогою синтезу мистецтв.
- Здатний до інтеракції за допомогою інформаційних технологій.
Автономія і відповідальність
- Здатний учитися впродовж життя.
- Здатний до постійного професійного самовдосконалення.
- Здатний до самоактуалізації й творчої самореалізації.
- Здатний до самоорганізації у професійній діяльності.
- Здатний створювати рівноправне й справедливе навчально-виховне середовище, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їхніх освітніх потреб.
|