20300, Черкаська обл., м. Умань, вул. Садова, 28

+380474432323 - деканат

+380474435308 - методист заочного відділу

English Ukrainian

ФАКУЛЬТЕТ МИСТЕЦТВ

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

ФАКУЛЬТЕТ МИСТЕЦТВ НОВИНИ САЙТУ ПУЛЬС ВСЕСВІТУ В МИСТЕЦТВІ

ПУЛЬС ВСЕСВІТУ В МИСТЕЦТВІ

Вивчаючи глобальні процеси сучасного цивілізаційного розвитку, які визначають необхідність становлення нової парадигми освіти, де інтеграційні підходи набувають у мистецькій педагогіці статусу одного з провідних методологічних принципів, громада мистецько-педагогічного факультету 26 червня в рамках міжнародного науково-практичного семінару «Техніка Жак-Далькроза як засіб творчого самовираження особистості майбутнього вчителя мистецьких дисциплін» в приміщенні державного історико-архітектурного заповідника «Стара Умань» провела мистецьку акцію «Пульс Всесвіту в мистецтві».
Організаторами акції стали кафедра хореографії та художньої культури (завідувач кафедри – канд. пед. наук, доц. Андрошук Л.М.), кафедра образотворчого мистецтва (завідувач кафедри – канд. пед. наук, доц. Музика О.Я.), кафедра музичного мистецтва (завідувач кафедри – канд. пед. наук, доц. Балдинюк Д.І.)
Авторами сценарію стали канд. пед. наук, доц. кафедри музичного мистецтва Сирота З.М. та канд. пед. наук, доц. кафедри хореографії та художньої культури Андрощук Л.М.
Ведучою акції була Валентина Гаврильченко – студентка мистецько-педагогічного факультету, магістрант кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи та управління.
Ґрунтуючись на інтегративному підході до художнього виховання дітей та опираючись на педагогічну систему швейцарського педагога Еміля Жак-Далькроза, організатори та учасники акції вивчали та практикували взаємодію словесного, музично-інтонаційного, візуально-образного, рухо-пластичного аспектів художнього мислення, яке має особливе значення в сфері формування гармонійно розвинутої особистості. Дотримуючись цілісної концепції Еміля Жак-Далькроза, основою якої стало відродження втраченої з часів античності синкретичної єдності слова, музики і танцювального руху, а інтегратором у цій оригінальній художньо-педагогічній системі став ритм, студенти та викладачі факультету визнали – це має бути ритміка – вільні танцювально-пластичні рухи.

БОТІЧЕЛЛІ ВЕСНА БОТІЧЕЛЛІ МАЛЮНОК

Rolt Lov Land «THE SONG OF THE SECRET GARDEN»
виконують студенти мистецько-педагогічного факультету
Альона ЯНОВСЬКА (скрипка)
Євген САДОВИЙ (фортепіано)
Марина МАРІНЧЕНКО
Олена МАРУЩАК
Альона БАБУШКО
клас хореографії доцента кафедри хореографії та художньої культури
Л.М. АНДРОЩУК
Ірина БІЛАС
клас живопису доцента кафедри образотворчого мистецтва
О.Я. МУЗИКИ

Проблемою діалогової взаємодії словесного, музично-інтонаційного, візуально-образного, рухо-пластичного та інших аспектів художнього мислення є те, що слухові уявлення майже ніколи не бувають чисто слуховими і мають включати у собі як зорові, так і рухові. Цей феномен у психології отримав назву «синестезія» (одночасне відчуття). Вона виникає тоді, коли у свідомості людини під впливом взаємодії різних чуттєвих модальностей виникають полімодальні – звукольорові та ритмопластичні образи.

АМБРЕЛЛА ТАНЕЦЬ АМБРЕЛЛА МАЛЮНОК ВАРЕНИЧКИ (2)

«UMBRELLA»
виконують студенти
мистецько-педагогічного факультету
Євген САДОВИЙ (фортепіано)
Юлія ЛИСЯНСЬКА
Володимир ДЕРЕНЮК, Расім БАГІРОВ
(вокальна імпровізація)
клас вокалу старшого викладача кафедри музичного мистецтва
Н.А. БАЛДИНЮК
Богдан КОМПАН, Марія ТИТАРЕНКО
Олександр ПІЩАНИЙ, Світлана ЯЦЮК
клас хореографії доцента кафедри хореографії та художньої культури
Л.М. АНДРОЩУК Оксана ЛАВРИЧЕНКО
клас живопису доцента кафедри образотворчого мистецтва
О.Я. МУЗИКИ

Ідея «Евритмії» (прекрасного ритму, прекрасного звучання) має своє генетичне коріння ще у філософії Платона, яку розвинув у своїй методичній системі Еміль Жак-Далькроз. Це мистецтво руху, «зримої мови» і «зримої музики». Тіло людини в момент виконання рухів перетворюється на інструмент, що «звучить». Рухи, що виконуються не випадкові, не спонтанні, а ізоморфні музичному або поетичному образу. Людина, рухаючись у просторі, утілює «живий ритм» і внутрішній емоційний стан. Таким чином імпровізуючи під музику танцювальними рухами і жестами можна виражати певні почуття, передати подив, надію, захоплення, гнів, страждання та радість.

ТРИ ПОДРУЖКИ ТАНЕЦЬ

Д. Кабалевський «ТРИ ПОДРУЖКИ»
виконують
Софія БИКОВА
Анастасія ПОБІРЧЕНКО
Єлизавета УМРИХІНА
Анна МЕДВІДЬ
Тетяна ІПАТОВА
Руслана РУДНІК
клас хореографії доцента кафедри хореографії та художньої культури
Л.М. АНДРОЩУК

Термін «імпровізація» багатогранний. Імпровізація (несподіваний, раптовий) це не тільки метод, спосіб творення в момент її виконання, а й логічна і психологічна модель творчого процесу. Як «першотворчість» це вільний політ творчої фантазії, відсутність попередньої підготовки, здатність імпровізатора миттєво асимілювати сторонню ідею, образно сприймати і втілювати матеріал у ритмопластиці зовні.

ВІЛЬНА ІМПРОВІЗАЦІЯ МАЛЮНОК ВІЛЬНА ІМПРОВІЗАЦІЯ

«ВІЛЬНА ІМПРОВІЗАЦІЯ»
виконують студенти мистецько-педагогічного факультету
Євген САДОВИЙ (фортепіано)
Анна МЕДВІДЬ
Тетяна ІПАТОВА
Олена ПРИЛУЦЬКА
Руслана РУДНІК
клас хореографії доцента кафедри хореографії та художньої культури
Л.М. АНДРОЩУК
Оксана ЛАВРИЧЕНКО
клас живопису доцента кафедри образотворчого мистецтва
О.Я. МУЗИКИ

Одна з найважливіших властивостей імпровізації полягає в тому, що вона у витонченій творчості здатна породити інверсію, тобто зміну, коли реалізація як би передує наміру і створене автором фіксується, підхоплюється і оцінюється постфактум. Більше того саме інверсія часто стає свідоцтвом справжнього зльоту творчої енергії людини.

ДОГА

Є. Дога «ВАЛЬС»
із кінофільму «Мой ласковый и нежный зверь»
виконують квартет скрипалів “МЕЛОДІЯ
у складі випускників мистецько-педагогічного факультету
Альбіни ВОДЯНЕЦЬКОЇ
Інни КОЗІЙ
Світлани ПОДОПРИГОР
Ірени ЯКИМЧУК
та студенти
Ганна МЕДВІДЬ, Олександр ГНИДЮК
клас хореографії доцента кафедри хореографії та художньої культури
Л.М. АНДРОЩУК

ВЕЧНАЯ ЛЮБОВЬ

«ВЕЧНАЯ ЛЮБОВЬ»
виконують квартет скрипалів “МЕЛОДІЯ” у складі випускників
мистецько-педагогічного факультету
Альбіни ВОДЯНЕЦЬКОЇ
Інни КОЗІЙ
Світлани ПОДОПРИГОР
Ірени ЯКИМЧУК
та студенти
Яна ПСАРУК, Богдан КОМПАН
 клас хореографії доцента кафедри хореографії та художньої культури

Л.М. АНДРОЩУК

Імпровізацію у хореографічному мистецтві називають «спонтанною» хореографією. Хореографічна імпровізація вимагає зміни мислення, особливого ставлення до свого тіла, особистих внутрішніх імпульсів, які стають якби « співавторами» імпровізаційного танцю. Розрізняють вільну імпровізацію, інтуїтивну та медитаційну. Вільна імпровізація реалізується без будь-яких заданих правил, не обмежена ніякими жанровими, стилістичними, ритмічними рамками.

НА БІС НА БІС АКВАРЕЛІ

Р. Паулс «НА БІС»
виконують студенти мистецько-педагогічного факультету
Марина МАРІНЧЕНКО
Олександр ПІЩАНИЙ
клас хореографії доцента кафедри хореографії та художньої культури
Л.М. АНДРОЩУК
Лауреат Всеукраїнського конкурсу Народний самодіяльний ансамбль «Акварелі»
художній керівник – дипломант Міжнародного, лауреат Всеукраїнського конкурсів,
старший викладач кафедри музичного мистецтва Віра КАЛАБСЬКА

Інтуїтивна імпровізація одна з яскравих форм спонтанної музичної імпровізації, що побудована на основі експромтного звукового втілення. Твір неначе розповідає авторові саме про себе, створюючись та розгортаючись у нього неначе «під рукою». Істинний художник у процесі роботи веде зі своїм творінням безперестанний діалог. Намір і результат музиканта, художника, хореографа може співпадати і не співпадати. І ось це неспівпадання часто стає джерелом дивних художніх прозрінь.

ТАНГО КАРТИНА ТАНЕЦЬ ТАНГО

Інтуїтивна імпровізація «ТАНГО»
виконують
Євгенія КУЦЕНКО
(керівник дитячої студії “Арабеск”)
Сергій КУЦЕНКО
(викладач кафедри хореографії та художньої культури)
Студенти мистецько-педагогічного факультету
Євген САДОВИЙ (фортепіано)
Юлія ЛИСЯНСЬКА
Володимир ДЕРЕНЮК
Расім БАГІРОВ
клас вокалу старшого викладача кафедри музичного мистецтва
Н.А. БАЛДИНЮК
Олена ОДНОВОЛОВА
клас живопису доцента кафедри образотворчого мистецтва О.Я. МУЗИКИ

Один із засновників абстрактного живопису Василь Кандінський вважав, що шлях до мистецтва це необхідний перехід від зображення зовнішніх форм світу до їх внутрішнього змісту. Для його творів характерна синестезія, сприйняття фарб не тільки як оптичних, але як і звукових стимулів. Він класифікував їх за ароматами, звуками та формами. Таким чином, свої картини він створював подібно до музичних симфоній шукаючи гармонію у поєднанні кольорів та ритмопластики. Медитативний аспект у мистецтві це процес самозаглиблення з метою самовдосконалення, при якому людина залишається на самоті зі своєю свідомістю. Він часто пов’язаний з духовно-езоретичними переконаннями.

БУТО

«МЕДИТАЦІЙНА ІМПРОВІЗАЦІЯ»
виконують студенти мистецько-педагогічного факультету

Анна МЕДВІДЬ
Тетяна ІПАТОВА
Руслана РУДНІК
Олена ПРИЛУЦЬКА
клас хореографії доцента кафедри хореографії та художньої культури
Л.М. АНДРОЩУК

Ритмопластична імпровізація в інтеграційному процесі діалогової взаємодії мистецтв як групова та кооперативна форма навчальної діяльності може бути побудована на основі спільного тематизму.

ВАРЕНИЧКИ (2)

«А МІЙ МИЛИЙ ВАРЕНИЧКІВ ХОЧЕ»
виконують студенти мистецько-педагогічного факультету

Євген САДОВИЙ (фортепіано)
Юлія ЛИСЯНСЬКА
Володимир ДЕРЕНЮК
Расім БАГІРОВ (вокальна імпровізація)
клас вокалу старшого викладача кафедри музичного мистецтва
Н.А. БАЛДИНЮК

СОЛОХА

Народно-жанрова сцена «В ГОСТЯХ У СОЛОХИ»
виконують студенти мистецько-педагогічного факультету
Людмила МУДРА
Назар МАКАРЕНКО
Олександр ПІЩАНИЙ
клас хореографії доцента кафедри хореографії та художньої культури
Л.М. АНДРОЩУК

Ритмопластична імпровізація в діалоговій взаємодії мистецтв потребує натхнення, сприяє вдосконаленню рівня сценічної культури особистості, розкриває нові шляхи у виконавській майстерності, несе в собі відчуття творчого начала закладеного в самому всесвіті.

ДАХА БРАХА (2) ДАХА БРАХА (3) ДАХА БРАХА

Гуманістичні ідеї швейцарського педагога Еміля Жак-Далькроза: пробудити в кожному індивідуально неповторне внутрішнє природне відчуття ритму засобами «гімнастики почуттів», гармонізувати тілесне, психічне і духовне, стимулювати креативний потенціал, набули поширення в усьому світі, не втратили актуальності і в наш час і сприяють всебічній творчій самореалізації особистості.

ХОРЕОГРАФИ СПІЛЬНИЙ МАЛЮНОК (2) СПІЛЬНИЙ МАЛЮНОК ЗАГАЛЬНА (2)

Велика вдячність за надану можливість проведення мистецької акції виноситься директору історико-архітектурного заповідника «Стара Умань» Олександру Мельничуку.

Залишити відповідь

Схожі новини

ЗАПРОШУЄМО ДОЛУЧИТИСЯ ДО ТРАВНЕВИХ ВЕБІНАРІВ ВІД CLARIVATE ANALYTICSЗАПРОШУЄМО ДОЛУЧИТИСЯ ДО ТРАВНЕВИХ ВЕБІНАРІВ ВІД CLARIVATE ANALYTICS

Шановні колеги, пропонуємо Вам долучитися до травневих вебінарів від Clarivate Analytics (Web of Science).  Серія. Web of Science. Контрольні запитання 12 травня 16:15 Тема: Web of Science – база, що

ДОЗВОЛЬТЕ СКАЗАТИ СЛОВА ПОДЯКИ!ДОЗВОЛЬТЕ СКАЗАТИ СЛОВА ПОДЯКИ!

Відкрита, чуйна душа – ось що по справжньому надихає в мистецтві. Олександр Бестужев. Як швидко промайнули п’ять років навчання! Скільки пройдено шляхів, подолано перешкод і осягнуто вершин! Ми навчились бути

З НАЙКРАЩИМИ ПОБАЖАННЯМИ В ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ!З НАЙКРАЩИМИ ПОБАЖАННЯМИ В ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ!

17 березня свій День народження відзначає заслужений працівник культури України, учасник чоловічого тріо «Гонта», кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та вокально-хорового мистецтва Волошин Петро Миколайович. Шановний імениннику! Щиро вітаємо