Профіль освітньо-професійної програми Освітня кваліфікація – Бакалавр освіти |
||
Тип диплому та обсяг програм | Одиничний ступінь, 240 кредитів ЄКТС | |
Вищий навчальний заклад | Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини | |
Акредитаційна інституція | Національна агенція забезпечення якості вищої освіти | |
Період акредитації | Програма впроваджується у 2016 році | |
Рівень програми | FQ – EHEA – перший цикл, QF-LLL – 6 рівень, HPK – 6 рівень. |
|
а | Мета програми | |
Метою програми є абезпечення підготовки висококваліфікованих і професійних фахівців з образотворчого мистецтва для загальноосвітніх навчальних закладів різного типу. Загальна мета програми – освіта учителів з новими поглядами та креативним способом мислення, лідерськими навичками і готовністю вирішувати проблеми, приймати виклики та можливості сучасності. |
||
б | Характеристика програми | |
1 | Предметна область, напрям | Зміст теоретичних знань: педагогіка і психологія середньої освіти, теоретичні основи образотворчої грамоти і методики навчання образотворчого мистецтва у загальноосвітньому навчальному закладі, а також дисципліни предметної спеціалізації (дизайн) . Цикл загальної підготовки – 69 кредитів Гуманітарна підготовка – 22 кредити Фундаментальна підготовка – 47 кредитів Цикл професійної підготовки – 83 кредити Психолого-педагогічна підготовка – 23 кредити Науково-предметна підготовка – 60 кредитів Дисципліни вільного вибору студента – 60 кредитів Дисципліни предметної спеціалізації дизайн – 60 кредитів Практична підготовка – 22 кредити Атестація – 6 кредитів |
2 | Фокус програми: загальна/спеціальна | Способи організації практичної та теоретичної діяльності учасників освітнього процесу, зумовлені закономірностями та особливостями образотворчого мистецтва та процесу навчання предметів образотворчого мистецтва. |
3 | Орієнтація програми | Набуття методик навчання і виховання; вмінь і навичок використання інструментів, приладдя і обладнання необхідних в освітньому процесі для викладання образотворчого мистецтва (дизайну) в середній школі. |
4 | Особливості програми | Система методів навчання (загальні, часткові, конкретні), особливості роботи з різними художніми матеріалами, в різних художніх техніках, мультимедійні засоби навчання. |
в | Працевлаштування та продовження освіти | |
1 | Працевлаштування | Сфера працевлаштування – заклади середньої освіти. Професійні назви робіт: учитель середнього навчально-виховного закладу; організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми; педагог-організатор. |
2 | Продовження освіти | Продовження навчання на другому рівні вищої освіти. Набуття кваліфікації за іншими предметними спеціалізаціями в системі післядипломної освіти. Допуск до професії – наявність академічної і професійної кваліфікації, підтверджена документом про вищу освіту. |
г | Стиль та методика навчання | |
1 | Підходи до викладання та навчання | Комбінація лекцій, лабораторних, практичних та семінарських занять, виконання індивідуальних науково-дослідних завдань, самостійна робота. |
2 | Система оцінювання | Екзамен, заліки, практика, курсові роботи, захист кваліфікаційної роботи. Атестація здійснюється у формі: комплексного атестаційного екзамену за спеціальністю 014.12 Середня освіта (Образотворче мистецтво) та захисту кваліфікаційної роботи. Вимоги до кваліфікаційної роботи (за наявності) Кваліфікаційна робота за спеціальністю 014.12 Середня освіта (Образотворче мистецтво) може виконуватися здобувачем ступеня бакалавра та захищатися перед екзаменаційною комісією. Кваліфікаційна робота здобувача ступеня бакалавра має бути результатом самостійного наукового дослідження з виконанням практичного завдання (картина або серія картин). Кваліфікаційна робота оприлюднюється на сайті підрозділу ВНЗ (у відкритому доступі), після перевірки на плагіат. За результатом успішного захисту, здобувач може отримати від екзаменаційної комісії рекомендацію для вступу в магістратуру. Вимоги до кваліфікаційного екзамену. Кваліфікаційний екзамен повинен забезпечити перевірку якості підготовки з образотворчого мистецтва та методики навчання образотворчого мистецтва в школі. |
д | Програмні компетентності | |
1 | Загальні |
|
2 | Фахові |
|
е | Програмні результати навчання | |
Знання
Уміння
Комунікація
Автономія і відповідальність
|
ПЕРЕЛІК ДИСЦИПЛІН ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
№ з/п | Назва дисципліни |
1 | 2 |
Обов’язкові | |
І. Цикл загальної підготовки | |
1.1 Гуманітарна підготовка | |
ГП 1.1.1. | Українська мова за професійним спрямуванням Ru En |
ГП 1.1.2. | Історія та культура України Ru En |
ГП 1.1.3. | Філософія Ru En |
ГП 1.1.4. | Політична та соціологічна науки Ru En |
ГП 1.1.5. | Іноземна мова Ru En |
ГП 1.1.6. | Українознавство Ru En |
1. 2. Фундаментальна підготовка |
|
ФП 1.2.1. | Фізичне виховання Ru En |
ФП 1.2.2. | Вікова фізіологія, шкільна гігієна Ru En |
ФП 1.2.3. | Охорона праці та безпека життєдіяльності Ru En |
ФП 1.2.4. | Культура мовлення Ru En |
ФП 1.2.5. | Етика, естетика Ru En |
ФП 1.2.6. | Основи графічного дизайну Ru En |
ФП 1.2.7. | Основи педагогічної майстерності та методика виховної роботи Ru En |
ФП 1.2.8. | Українська та зарубіжна культура Ru En |
ФП 1.2.9. | Основи перспективи Ru En |
ФП 1.2.10. | Інформаційно-комунікаційні технології в галузі Ru En |
ФП 1.2.11. | Художнє конструювання Ru En |
ФП 1.2.12. | Основи фотомистецтва Ru En |
ФП 1.2.13. | Скульптура та пластанатомія Ru En |
ФП 1.2.14. | Матеріали і технологія образотворчого мистецтва Ru En |
ФП 1.2.15. | Іноземна мова (за професійним спрямуванням) Ru En |
ІІ. Цикл професійної підготовки | |
2.1. Психолого-педагогічна підготовка |
|
ППП 2.1.1. | Педагогіка Ru En |
ППП 2.1.2. | Психологія Ru En |
ППП 2.1.3. | Методика навчання образотворчого мистецтва Ru En |
ППП 2.1.4 | Композиція Ru En |
2.2. Науково-предметна підготовка |
|
НПП 2.2.1. | Рисунок Ru En |
НПП 2.2.2. | Живопис Ru En |
ДИСЦИПЛІНИ ВІЛЬНОГО ВИБОРУ СТУДЕНТА | |
Кластер 1 | |
ВВ 3.1.1. | Методика навчання дизайну Ru En |
ВВ 3.1.2. | Декоративно-прикладне мистецтво Ru En |
ВВ 3.1.3 | Історія образотворчого мистецтва Ru En |
ВВ 3.1.4 | Кольорознавство Ru En |
ВВ 3.1.5 | Художньо-прикладна графіка Ru En |
ВВ 3.1.6. | Історія дизайну Ru En |
Кластер 2 | |
ВВ 3.1.1. | Методика навчання дизайну Ru En |
ВВ 3.1.2. | Декоративно-прикладне мистецтво Ru En |
ВВ 3.1.3 | Історія образотворчого мистецтва Ru En |
ВВ 3.1.4 | Основи колористики Ru En |
ВВ 3.1.5 | Мистецтво графіки Ru En |
ВВ 3.1.6. | Історія дизайну Ru En |
Практична підготовка | |
П.1 | Навчальна (пропедевтична) практика |
П.2 | Навчально-творча практика (пленер) |
П3. | Виробнича практика |
Керівник проектної групи (гарант освітньої програми):
канд.пед. наук, доцент _____________________( Пічкур М.О.)
Розробники:
- Канд.пед. наук, доцент ___________________ (Музика О.Я.)
- Канд.пед. наук, доцент ___________________ (Король А.М.